2009-02-12

ana sayang entunna

Bismillah Arrahman Arraheem

Assalamu’alaikum warahmatullahi wa barakaatuh…

Alhamdulillah, segala puji hanya bagi Allah swt. Alhamdulillah, terasa pagi yang berlalu begitu indah dan menyenangkan. Alhamdulillah ahyana ba'dama amaatana wa ilaihi annusyuur. Satu taklifat akan dilepaskan kepada adik2 penerus amanah di bumi NILAI ini sebagai khalifah Saifullah. Namun masih terpikul beberapa amanah yang perlu dijalankan sebaiknya. Allah menghitung setiap detik ibadah yang dilakukan. Sedikit kesibukan untuk persatuan besar diringankan namun tergalas amanah untuk yang lebih besar dan semestinya memerlukan kekuatan dari Allah jua untuk melaksanakannya.

Walaupun begitu, boleh jadi nikmat dan kesenangan adalah ujian yang Allah turunkan untuk menguji sejauh mana kesyukuran dipanjatkan kepadaNya. Alhamdulillah ya Allah, moga hati tetap thabat pada jalan yang telah dipilih. Moga kesyukuran ini dirasai oleh orang sekeliling jua. Sharing the joy, double the joy, inshaAllah.

Dan (ingatlah) ketika Tuhan kamu memberitahu: “Demi sesungguhnya! Jika kamu bersyukur nescaya Aku akan tambahi nikmatKu kepada kamu, dan demi sesungguhnya, jika kamu kufur ingkar sesungguhnya azabKu amatlah keras”. (14:7)

Pertemuan dengan sahabat-sahabat yang dekat di hati sesungguhnya menghamparkan kebahagiaan dalam merasakan buah keimanan. Menghadirkan rasa kehambaan pada diri walau apa jua status yang dipegang. Tetap Allah menilai ketaqwaan pada hambaNya bukannya status mahupun apa jua yang dinilai manusia.

Alhamdulillah, rindu pada ukhwah bersama sahabat-sahaba yang dicintai kerana Allah. Akhawati fillah, memandang mukanya teringat pada Allah, kata-katanya penuh pujian kepada Allah dan menyenangkan. Syukran jazilan sahabat, ana uhibbukum fillah insyaAllah. Jalan juang ini panjang dan penuh liku namun hadirnya antum menyemarakkan keimanan yang kadang lebur dimamah mehnah tika meniti jalan ini. InsyaAllah kita saling mendukung.

Susah dan senang kita tanggung bersama. Sehati, sejiwa dulu kini dan selamanya inshaAllah.

Moga Allah pelihara ukhwah yang terjalin ini.

Wallahu’alam.

0 comment: